Žijte a myslete kreativně (Vít Baloušek) (kniha)

Kniha zaměřená na praktickou stránku kreativity`, zejména se zacílením na tvořivost s obchodě a reklamě.

Žijte a myslete kreativně

Žijte a myslete kreativně. Kniha Víta Balouška.

Žijte a myslete kreativně Víta Balouška(Baloušek, V., 2011) je spíše praktická příručka, která pomůže v zorientování v oblasti kreativity a tvořivém pojetí zejména v oblasti reklamy. Praktická proto, že mnoho témat zmiňovaných, nebo probíraných je ilustrováno konkrétními příklady z praxe, fotografiemi, hotovými reklamními řešeními, návrhy, designem.

V přílože na konci knihy(Baloušek, V., 2011, s. 220.) poté naleznete i tzv. kreativní inspiraci. Jinými slovy hypertextové odkazy na webové stránky, které jsou vám doporučovány jako zdroj dalších námětů. Sám autor říká, že “reklamy jsou si podobné, protože jsou si podobná zadání a marketingové okolnosti. Být za každou cenu originální nedává smysl – lepší je heldat a vytvářet nové překvapení v již dávno prozkoumané půdě”(Baloušek, V., 2011, s. 46.).

Kromě samotného zaměření na reklamu a tvořivost` se při listování dovíme i jak vše pojmout jak se říká od A do Z. Zmíněn je například používaný dokument nejen v reklamní branži tzv. brief`, dále metoda používaná v businesse i šířeji tzv. SWOT analýza`.

Vedle samotné reklamní tvorby je v tomto odvětví důležité i předstvní konceptu zákazníkovi. O tomto se dozvíme v kapitole Prezentace(Baloušek, V., 2011, s. 103.), která se jí na 21 stranách věnuje. Zmíněno je například jak jít na prezentaci a jak pracovat mezti jiným s neverbální komunikací`.

Pro ty, kteří nepracují a nehodlají pracovat jako rekolamní pracovníci v nějaké z organizací jako zaměstnanci se bude hodit kapitola Freelance. Zaměřuje se na pojetí a pravidla, která se vyplatí dodržovat živnostníkům pracujícím v této oblasti, včetně skloubení práce sám na sebe a zároveň pro zadavatele reklamy.

Publikace není obtěžkána žádným velkým množstvím teorie a jedná se spíše o prakticky pojatou “kuchařku”, která vedle tipů jak co pojmout a kde čerpat inspiraci k tomu přidává i ukázky z praxe.

Stručný (upravený) obsah knihy(Baloušek, V., 2011, s. 3.):
* Úvod – kouzlo kreativity
* Příprava
* Tvorba
* Prezentace
* Rizika
* Freelance
* Charita
* Značky, které tvoří dějiny reklamy
* Efektivita
* Svědomí

Literatura
  • Baloušek, V. Žijte a myslete kreativně. Deset klíčů k reklamě, která zaujme. 1. vyd. Brno : Computer Press, 2011. 240 s. ISBN 978-80-251-2954-8. zpět—^

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *